Please login or register.
Login with username, password and session length

Techhouse Music Forum

19 May 2012, 22:57:38
News: If you experience any problems, please contact us! We'll get back to you asap.
Pages: [1] 2 3 ... 14   Go Down

Author Topic: Introduceer je even!  (Read 43487 times)

Offline Epztechno

• Senior

Introduceer je even!
« on: 12 January 2004, 22:10:39 »
Misschien is het leuk en handig om jezelf even een kleine introductie te geven....

Hoelang je draait...
Wat voor n gear je hebt....
Hoeveel platen je ong. hebt...
Ben je resident...op welke feesten heb je gedraaid....
Een omschrijving van je 'styl' wat je draait....

Offline Epztechno

• Senior

Introduceer je even!
« Reply #1 on: 12 January 2004, 22:15:47 »
Om dan zelf maar even te beginnen...

K Ben Michael, begonnen met spinnen doordat ik het erg leuk vond bij een vriend van me en er gewoon verslaafd aan ben geraakt...bovendien doet muziek iets met me en techno in het bijzonder.

ik draai nu (pas) een half jaar...
heb 2 JB-systems q-30 , JB-systems MX4...
heb nu ong. 60 platen....
behalve verjaardagen verder nog nergens gedraaid....

Ik ben er ong pas een maand achter wat ik wil....vind diepe, duistere techno met offbeat maar soms ook minimal erg cool. Gasten als een Surgeon, Ruskin, Broom...veel uit de engelse keuken dus Maar begin electro ook steeds meer te waarderen.

Ben dus een beginnelingetje....maar wel fanatiek

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

Introduceer je even!
« Reply #2 on: 12 January 2004, 22:21:19 »
Vind ik een goed idee. Ik zal dan maar aftrappen. Ik ben Jeff en ben samen met Timsja oprichter van het forum. Ik ben inmiddels 3 1/2 jaar aan het oefenen met dj-en en ben al vrij vlot begonnen met live dingen mogen doen, wat een ontzettend geluk voor mij is geweest. Al na een paar maanden stond ik op de eerste feestjes. Ik heb dan ook met regelmaat op verschillende plaatsen gedraaid en ervaring mogen opdoen. Ben aanvankelijk begonnen als hardhouse-dj, maar ben na verloop van tijd mij gaan verdiepen in techno en dan met name techhouse, de lichtere variant. Je zou het kunnen omschrijven als groovy, soulfull techno en neigend naar progressive. Ik heb een ruime 200 platen, misschien zelfs wel meer dan 300, maar ik moet zeggen dat ik dat allang niet meer heb geteld. Ik ben geen resident ergens en draai af en toe op feestjes die aardig verschillen in grootte, maar heb niet te klagen. Verders heb ik thuis een Dateq XTC met twee technics en probeer met dit forum mijn kennis rondom techno te vergroten.

Tot zover mijn verhaaltje...

Offline D-BaZz

• Senior
    • http://www.groovetrackers.com

Introduceer je even!
« Reply #3 on: 12 January 2004, 22:30:44 »
Dennis
Plaat of 60
Heb geen draaitafels (moeten er ooit nog komen)
Draai ook nergens (ooit eens op een zolderkamer)
Bezoek voornamelijk feesten en houdt me bezig met het onderhouden van een andere partysite.
Muziekstijl: Techno/Progressive/Electro/House

Offline Fr3aKER

• Senior

Introduceer je even!
« Reply #4 on: 12 January 2004, 22:33:14 »
Ik draai nu bijna 2 jaar. Vanaf het begin af aan draai ik al techno maar het ontwikkelt zich wel steeds. Op dit moment koop ik het meest techhouse, minimal en detroit achtig werk.  Favoriete producers zijn: Agoria, Rolando, Alexander Kowalski, Heiko Laux enz.

Helaas nog nooit op een feest gedraaid, vind mezelf er ook nog niet goed genoeg voor. Ik draai voornamelijk voor mezelf en dat vind ik nog wel ff best zo

M'n gear:

2 Gemini PT2100 met Ortofon Concorde Nightclub E
Magnedine-10 Mixer
Gemini EM-300 Headphone
Syrincs M220 Monitoren

(Ik hoop dit alles ooit te kunnen vervangen door een A&H, Technics en een Sennheiser HD25 )

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

Introduceer je even!
« Reply #5 on: 12 January 2004, 22:36:46 »
QUOTE(Fr3aKER @ ma 12 januari 2004, 22:33)
(Ik hoop dit alles ooit te kunnen vervangen door een A&H, Technics en een Sennheiser HD25 )

Wie niet?  

Offline KayDee

• Senior

Introduceer je even!
« Reply #6 on: 12 January 2004, 22:46:57 »
Leuk initiatief.

Draai nu denk ik zo'n 4 jaar. Eerste anderhalf jaar ging ik voor  Hardcore (veel ruffneck/cenobite/hellraiser en buitelandse dingetjes als: Simon Underground &Producer en obscure franse en duitse plaatjes).
Woonde in een dorp, had geen vrienden die house eigenlijk echt leuk vonden, dus het duurde laaaaaaaaaaaang voordat ik doorhad hoe het eigenlijk allemaal werkte.
Nu dus ong. 2,5 jaar techno.
heb op het moment denk ik tussen de 400 en 500 platen. Waren er meer maar heb een jaartje geleden al mijn hardcore plaatjes (ja, spijt van ja   )en een aantal techno plaatjes die ik toch nooit meer draaide (hiervan geen spijt) verkocht omdat mijn boxen opgeblazen waren en ik dus dringend geld nodig had voor nieuwe.

Eigenlijk sinds een jaartje ofzo pas echt serieus bezig met draaien, omdat ik toen pas echt  een stijl ontwikkeld had waar ik helemaal voor ging. Daarvoor was het gewoon leuk aanklooien, zonder ook maar enige intentie ermee te hebben.
Ga binnenkort echter pas mijn eerste demo opnemen. Ben erg kritisch op mezelf (wat ook een stukje voorkomt uit onzekerheid moet ik toegeven), en wilde pas een demo versturen als ik het gevoel had dat ik een niveau/draaistijl had berijkt, waarmee ik ook iets toe kan voegen aan het bestaande aanbod aan DJ's (dus geen dertien in een dozijn hitjes DJ of Beyer/Rush/Liebing imitator ofzo).
Nu ik een goed gevoel hierover heb, heb ik dus besloten om het dit jaar toch eens te gaan proberen. Het zal altijd een hobby blijven, dus er zit geen druk achter. Zou ik af en toe ergens kunnen draaien, super. Zo niet, dan gaan we gewoon net zo vrolijk thuis verder (het blijft toch een verslaving, die plaatjes kopen )

Heb verder thuis 2 SL 1200 tjes staan met een Dateq XTC (fuck dat overschatte pioneer ding. Lees anders voor de gein de tien geboden voor 2004 op de Axis site   ), met leuke JBL boxen.

Jammer genoeg ben ik compleet a-technisch, dus produceren zit er niet in (Fruity Loops snap ik al geen hol van   ), maar zit wel vol ideeen over hoe techno in mijn optiek zou moeten klinken, en waar ik het graag naar toe zou zien gaan.

Denk dat ik nu ook maar eens stop, want anders wordt het verhaal wel heel erg lang  

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

Introduceer je even!
« Reply #7 on: 12 January 2004, 23:24:30 »
Oh jah ik heb er niet eens bijstaan hoe lang ik al techno draai. Dat is inmiddels een jaartje of twee en ben met de wat hardere techno begonnen, maar merk dat ik steeds rustiger ga draaien.

Offline clubvibe

• Junior
  • *

Introduceer je even!
« Reply #8 on: 13 January 2004, 11:18:01 »
hoi, ik ben Ed. Ik draai nu een jaar of 2 en half. ik ben begonnen met wat (happy) hardhouse, maar toen de goede hardhouse wat verdween en de hardstyle zijn intrede deed ben ik veranderd van style. Ik vind het nu leuk om van hardgroove over te gaan naar harde club en vervolgens naar tribal/funky techno. Industrial/schranz techno zal je mij niet horen draaien, maar de easy going techno vind ik heerlijk!

Offline Sunni

• Senior
    • http://www.djsunni.nl

Introduceer je even!
« Reply #9 on: 13 January 2004, 11:32:38 »
Vooruit dan maar

Ik ben Hiddo, draai al weer meer dan 5 jaar maar wegens geldgebrek en tijdgebrek heeft het nogal vaak op een laag pitje gestaan. Ben begonnen met club, daarna hardhouse en zo ongeveer de laatste 2 jaar steeds meer techno, techhouse en af en toe een beetje funky house & club. Kortom: van alles wat.

Heb momenteel aan apparatuur staan:
2x SL1200-MKII
Synq SMX-1
Sony MDR-v700
Hier ben ik aardig tevreden over.

Heb gedraaid op verschillende kleine feestjes maar niet echt heel veel bijzonders. Verder draai ik met enige regelmaat op PureDJ.com. Ik ga heel binnenkort eindelijk weer eens een serieuze demo opnemen en ook eindelijk eens een mooie site bouwen, maar ja, dat zeg ik zo vaak...

Offline Timsja

• Algemene moderator
  • Fanaat
    • http://www.g-tap.nl

Introduceer je even!
« Reply #10 on: 13 January 2004, 13:31:29 »
Ben Jan en mede oprichter van dit Forum. Ben nu bijna 4 jaar bezig met draaien en ook begonnen met de hardere techno en acid (chicago). Tegenwoordig draai ik steeds rustigere techno het liefst met soulful invloeden. Mijn platen collectie is dan ook vrij breed...van house classix tot funky house en van groovy techno tot de harder duistere techno. Ik denk dat ik zo'n 350 platen heb.

Mijn apparatuur is bij gebrek aan liquide middelen al 4 jaar troep

2x Reloop RP-2000 MK2
1x Reloop RM-1000 mixer
1x Pioneer SE-DJ5000 Hoofdtelefoon

Heb in de loop der jaren op veel kleine uiteenlopende feestjes gedraaid. Heb in 2002 een dj-contest gewonnen in het noorden des lands en mijn persoonlijke hoogtepunt kwam in mei 2003 toen ik op een techhouse feestje met Eric de Man heb gedraaid. Verder geen noemenswaardige gigs.....

gr. jan

Offline Neurotronik

• TH-member
  • **
    • http://www.soons-zonwering.nl/stevensgeheimemap/Philippe%20Maassen%20t

Introduceer je even!
« Reply #11 on: 13 January 2004, 13:44:47 »
Ik ben Philippe Maassen....22 jaar oud

DJ sinds 2000. Ben sinds dien erg gegroeid in muzieksmaak en skills....
Draai dus nu vooral de wat diepere, donkere en rauwe techno.....alhoewel dat uiteen kan lopen van Kanzleramt of Komakt tot Downwards of Counterbalance.

Gear:

2x Technics SL1200 (soms 3)
Pioneer DJ-M 500
Sony MDR-V700 headphones

De enige "grote" gig waar ik heb gestaan is: Ampere in de Nightlive Maastricht met o.a. Thomaz en Marco Carola. Verder draai ik wel eens vaker op die kleine, intieme feestjes....

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

Introduceer je even!
« Reply #12 on: 13 January 2004, 14:02:06 »
Met Marco Carola... dat is niet verkeerd!

Offline Frank B

• Junior
  • *
    • http://www.frankb.nl

Introduceer je even!
« Reply #13 on: 13 January 2004, 14:58:08 »
Hoelang je draait...
Wat voor n gear je hebt....
Hoeveel platen je ong. hebt...
Ben je resident...op welke feesten heb je gedraaid....
Een omschrijving van je 'styl' wat je draait....

Ik draai ongeveer 3 jaar nu (met vinyl)

2x SL1200M3D
1x Korg Kaos Pad 2
1x DJM-600
1x SL1200-Headphone

ongeveer 400 platen (techno) + nog wat hardstyle meuk.

Ik draai vaak in Nohol, Edam en heb samen met Dano gebattled (techno) verder begint mij agenda de laatste tijd lekker te groeien en gaat het steeds beter met de boekingen

Mijn stijl is een kruising tussen Lars Klein en Glenn Wilson, lekker hard en lekker glad!

Offline jimmy

• Fanaat
    • http://www.ameijde.com

Introduceer je even!
« Reply #14 on: 13 January 2004, 17:37:25 »
Pffff, draai ongeveer 1,5 jaar nu, iets minder denk ik.
Ik heb wel al mooie gear, hoe ik eraan kom weet ik echt niet meer, volgens mij spaarde ik vroeger ofzo! Je weet wel, toen ik nog geen platen kocht  

- 2x Technics SL1210 M3D's (worden niet meer gemaakt inmiddels).
- 2x Ortofon Nightclub elementen.
- 2x Stanton AL500 II elementen.
- 2 Nightclub S naalden, 1 Nightclub E naald, geen Stanton naalden.
- Allen & Heath Xone:62.
- Sennheiser HD25-I.
- Redsound C-loops.

En om het af te maken twee gare monitor speakertjes  

Mijn discogs account verteld mij dat ik 211 platen heb, nu heb ik nog een aantal labels en releases pending, dus dat hou ik even op +/-220 stuks, deze zijn allemaal techno/clicks/electro overigens.

Resident? Uhm nou ik kan iedere week in Tilburg draaien, ik ga er toevallig a.s zondag draaien, maar het is wel gratis, ik krijg er alleen maar reiskosten voor terug. Maar ik vind het wel leuk en ik kan er mijn eigen muziekstyle draaien (wat zeldzaam is). Of ik het wekelijks ga doen hangt af van mijn werk - maar dat zie ik nog wel, dat ik er geen geld voor krijg vind ik niet zo erg, zo geweldig draai ik nou ook weer niet maar het is wel goed voor oefening / ervaring en ook motivatie  

Dus....

Oh ja, ik ben dus jimmy (daeme), 21 jaar en kom uit Utrecht (Nieuwegein). Style is hoofdzakelijk minimal.
Pages: [1] 2 3 ... 14   Go Up