Ik heb mezelf een CDspelertje erbijgeplaatst omdat het voor mij nu een stuk gemakkelijker is om eigen werk in een set in te draaien. Heb een paar keer een acetaat laten snijden maar dat is me toch echt te duur en te shitkwaliteit. Ik maak me niet zo een zorgen dat draaien te gemakkelijk wordt.
De goede DJ met potentie zal zichzelf zoiezo moeten bewijzen, DJen is niet alleen afhankelijk van beatmatchen of mixtechnieken. PLatenkeus is ook erg belangrijk, net als image van een DJ mee kan spelen. Als een DJ alleen maar hitjes achter elkaar flanst krijg ie van mij geen respect. Door een CD speler te gebruiken heb je net zo goed veeeel meer mogelijkheden die je kunt benutten als dat de concurentie dat heeft. Trek er juist je voordeel uit en zorg dat je de beste bent. Het is erg hypocriet om te zeggen dat DJen te makkelijk wordt met CD-spelers vind ik. Ga de strijd aan. ZOiezo, vrouwen vinden het veel sexier als je met een grote zwarte schijf in je handen staat als met zo een glimmende flop

.
Ach, ik draai omdat ik het leuk vind, niet zozeer omdat ik andere mensen onder de indruk wil laten zijn. EN zeg nou eerlijk, wat is leuker, knopjes draaien, bijsturen, luisteren, pitchen en mixen, of cd1 erin, cd2 erin, en de automix knop aan? Straks krijgen we nog CDJ's met remote control ofzo gehe.
T
[snapback]5200[/snapback]
tja, een hele oude discussie inderdaad. het is nog altijd de muziek die het belangrijkste is, of dat nu van cd komt of vinyl. En je hoeft niet bang te zijn dat je klassiekers op vinyl minder waard worden omdat het nu op cd zo te branden is. Vergelijk het met boekverzamelaars; die gaan ook altijd voor de eerste druk en niet voor een 15e of een slechte kopie.
En of je nu met TT of CD draait, jezult toch echt zelf moeten pitchen en matchen dus daar zie ik ook geen verschil in. Dat is wat anders als al die software dj's die even op de knop synch drukken en het staat gelijk....dat kan elke mongool. Maar het maakt me niet uit hoe je een (strakke) mix maakt, zolang de twee platen maar bij elkaar passen en allebei goed zijn.......je draait toch voor je publiek? Die zien toch niet wat jij allemaal doet met je handjes; die horen alleen maar het resultaat en dat moet goed zijn.