Please login or register.
Login with username, password and session length

Techhouse Music Forum

19 May 2012, 23:02:37
News: If you experience any problems, please contact us! We'll get back to you asap.
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Draaien met gehoorbescherming  (Read 2042 times)

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

Draaien met gehoorbescherming
« on: 10 December 2007, 21:27:06 »
Ik bemerk bij mezelf dat met het ouder worden... zucht... ik ook meer last van mijn oren krijg. Waar ik eerder nog wel eens een keertje een piep in mijn oren kreeg, heb ik hem tegenwoordig soms een paar dagen. Aangezien dat niet is wat ik onder nagenieten versta, wil ik aan de bescherming. Maar wat zijn de ervaringen daarmee? En zijn er mensen die verschillende alternatieven uitgeprobeerd hebben?

En wat ik me tot slot ook afvroeg, maar waar ik nog niet achter ben... zijn er zorgverzekeringen of aanvullende verzekeringen die dit soort preventieve maatregelen subsidiëren. Het kost nogal wat geld heb ik gezien ;). Misschien een techhouse verzekeringscollectief beginnen :)

Bjornsane

• Guest
Re: Draaien met gehoorbescherming
« Reply #1 on: 22 June 2009, 19:21:45 »
Ik heb zelf een aantal evenementen met gehoorbescherming bijgewoond en opgetreden, met standaard partyplugs (http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.nl/index.php/cPath/20). Voor de feestjes waren ze wel prima; een beetje vervelend als je het wat warmer krijgt waardoor ze wegglijden. Daarvoor heb je wat professioneler spul om dat tegen te gaan, maar daar hangt natuurlijk een prijskaart aan.

Wat de optredens betreft vond ik ze een beetje tegenvallen, niet omdat ze het geluid niet lekker dempten (/filterden) ofzo, maar omdat ze gewoon niet zo prettig zaten met je headphones stevig op je hoofd, ook al wende het snel. Achteraf had ik geen klachten of "nageniet (bij)verschijnselen". Dus het doel was achteraf wel bereikt! Je kan het altijd proberen, de partyplugs waarnaar ik linkte (even googlen naar de goedkoopste) zijn zo duur niet om een keer te proberen!

Toch wil ik zelf ook wel over op professionele gehoorbescherming, maar daar wacht ik nog wel even mee. Denk dat wanneer je zoiets een keer goed doet, je het vanzelf ook vaker gaat gebruiken. Dus, vandaar: Goed doen :P.

Offline Jeff

• Forumbeheerder
  • Fanaat
    • C'est moi...

« Reply #2 on: 22 June 2009, 22:44:24 »
Mooi dat je dit topic weer even opgekickt hebt... blijft ook een taboe-onderwerp ergens he onder dj's. Ja, tinnitus is just part of the job... Maar ik heb inmiddels professionele gehoorbescherming gekocht. Ik heb ze van Exinore gekocht en die kun je ook in verschillende sterktes kopen. Voordeel ten opzichte van de pluggen is dat ze het hele frequentiebereik gelijkmatig verlagen in volume. En ik moet zeggen.... ik ga werkelijk nooit meer zonder op stap. Het is zo'n genot om na een leuke party zowel de bassen hebben kunnen voelen, maar daarna met echte stilte in bed te liggen ;). Ze kosten wel wat... maar ik kan het echt iedereen aanraden en stel dit soort dingen niet uit. Tuurlijk is het leuker om plaatjes te kopen, maar 18 plaatjes even laten wachten en je voorkomt dikke ellende. Die permanente oorsuizing is echt niet nice namelijk.

Verder draai ik ook af en toe wel met, af en toe niet. Ik vind het zelf persoonlijk niet zo lekker zitten die doppen en dan nog de koptelefoon erop. Maar het heeft dus eigenlijk niet zoveel met het geluid van doen. Ik kan prima mixen met die dingen en ik bemerk ook dat het minder vermoeiend is.... wel is het toch even wennen en zoals gezegd... ik doe het ook niet altijd.

RewindRoy

• Guest
« Reply #3 on: 17 July 2010, 23:16:14 »
Mja ik heb mezelf goede hoorbescherming laten aanmeten deze gebruik ik dan ook optimaal als ik naar bepaalde feesten ga maar ermee draaien dat gaat me te ver als je nagaat dat je je monitors zelf kan instellen en jijzelf dus ook meestal achter het geluid staat vind IK het een beetje vreemd om dan met gehoorbescherming te staan draaien waardoor je waarschijnlijk voor het publiek de volume knop wat meer gaat open draaien. ;)

Offline dimster

• Junior
  • *

« Reply #4 on: 30 August 2011, 14:12:28 »
ik heb zelf oordoppen gehaald bij http://gehoorbescherming.ronell.nl die geluid dempen zodat je nog steeds alles kan horen maar geen gehoorschade oploopt
Pages: [1]   Go Up