Mooi dat je dit topic weer even opgekickt hebt... blijft ook een taboe-onderwerp ergens he onder dj's. Ja,
tinnitus is just part of the job... Maar ik heb inmiddels professionele gehoorbescherming gekocht. Ik heb ze van Exinore gekocht en die kun je ook in verschillende sterktes kopen. Voordeel ten opzichte van de pluggen is dat ze het hele frequentiebereik gelijkmatig verlagen in volume. En ik moet zeggen.... ik ga werkelijk nooit meer zonder op stap. Het is zo'n genot om na een leuke party zowel de bassen hebben kunnen voelen, maar daarna met echte stilte in bed te liggen

. Ze kosten wel wat... maar ik kan het echt iedereen aanraden en stel dit soort dingen niet uit. Tuurlijk is het leuker om plaatjes te kopen, maar 18 plaatjes even laten wachten en je voorkomt dikke ellende. Die permanente oorsuizing is echt niet nice namelijk.
Verder draai ik ook af en toe wel met, af en toe niet. Ik vind het zelf persoonlijk niet zo lekker zitten die doppen en dan nog de koptelefoon erop. Maar het heeft dus eigenlijk niet zoveel met het geluid van doen. Ik kan prima mixen met die dingen en ik bemerk ook dat het minder vermoeiend is.... wel is het toch even wennen en zoals gezegd... ik doe het ook niet altijd.